Skip to main content

R6. Detailhandelscentrum Martin Luther Kingsingel

Waarden en ambities

Dit gebied is een op zichzelf staand grootschalig detailhandelscentrum. Het complex wordt gekenmerkt door een samenhangend ontwerp. De reclame-uitingen zijn ondergeschikt aan de bebouwing en zijn in samenhang met de architectuur. De zijde van de Martin Luther Kingsingel is de voorgevel. Hier is meer reclame mogelijk dan aan de achterkant (A7-zijde). Reclamezuilen zijn hier niet toegestaan.

Regels


Plaats
  • Reclame uitsluitend evenwijdig en vlak aan de gevel
  • Het beplakken van glas met reclamefolie beperkt zich tot de voor publiek toegankelijke delen van de winkel of het bedrijf

Aantal
  • Gevelreclame in de eerste bouwlaag; maximaal 1 per stramien en per winkel
  • Gevelreclame boven de eerste bouwlaag; maximaal 1 per stramien en maximaal 2 stuks per winkel
  • Gevelreclame op de achtergevel; maximaal 1 per stramien en per winkel
  • Maximaal 3 (reclame)vlaggen(masten) per bedrijf, inclusief vergunningsvrije vlaggen(masten)
Afmetingen
  • Gevelreclame in de eerste bouwlaag:
    • Maximaal 7 meter breed
    • Maximaal 0,5 meter hoog
  • Gevelreclame boven de eerste bouwlaag:
    • Maximaal 7 meter breed
    • Maximaal 3 meter hoog
    • Maximaal 7 meter hoog ter plaatse van op tekening aangegeven stramienen
  • Gevelreclame in de achtergevel:
    • Maximaal 7 meter breed
    • Maximaal 3 meter hoog aan de gevel
    • Maximaal 7 meter hoog ter plaatse van de (in de bouw meegenomen) staalconstructie
  • Reclamefolie beslaat maximaal 25% van het glasoppervlak (per raam)
Vormgeving
  • De reclame mag alleen bestaan uit de naam en/of het logo van het bedrijf of product met eventueel een kleiner onderschrift
  • Grote gevelvlakken schilderen of aanlichten in kleuren die reclame ondersteunen is niet toegestaan
  • Lichtreclame is niet groter dan noodzakelijk voor de leesbaarheid van de naam van de onderneming
  • Reclamezuilen zijn niet toegestaan

Afbeelding boven, reclame voorzijde
Afbeelding onder, reclame achterzijde